moeder aarde

Media_httpimagesamazo_pwzva

Expanding on SnaporazMother Earth post here’s another far out & phased psychedelic trip featuring Hans Wesseling’s poem “Moeder aarde” … Groep / Group 1850 was essentially the band of Peter Sjardin and Daniel van Bergen; on Group 1850‘s debut album “Agemo’s TripTo Mother Earth” (1968) Hans van Hemert and poet Hans Wesseling (in ‘action’ on this track between 5’20” and 10’44”) play an important part too. More on the latter in a future post!
& don’t you just love all those awfully designed sites about psychedelic music ;-/
4 responses to “moeder aarde

  1. Eel Pie … must’ve been fab!

  2. Ik herinner mij, such r memories ik woonde daar toen , ineens een fitty tussen Peter..en die andere Towsend..en Mike (van de stones) ophttp://en.wikipedia.org/wiki/Eel_Pie_IslandDat was DE! plek..na optreden zei de bardame (was een man) two and a kick voor een of andere versnapering . Begreep peter niet. Een kick staat voor een sixpence.(2 shillings and 6pence)..opwinding…wat nou schoppen!!De boel werd gesust door een andere zanger waar ik de naam van ben vergeten..Those were..

  3. Hoe was de text ook en weer..zoiets van Moeder aarde waar we allen gelukkig moeten zijn?)

  4. Ik heb Peter zijn orgel in Den Haag zien kapot trappen (beetje een vreemde blik op zijn gelaat) schande werd ervan gesproken. Deed een beetje Peter Townsend na, die vergruzelde zijn gitaar in London Crystal Palace. Ik heb daar ergens nog een scherfje van.

Comment? Correct? Praise? React!

